Lectures

NMR Lectures / Cours de RMN

EBSA Course in Membrane Biophysics & Lipid Protein Interactions (2012). (In English)

NMR in membrane biophysics. Principles and applications to lipids & peptides. (PhD Level, 12 MB))

PDF

NMR in membrane biophysics. Case study: Cholesterol and Membranes. (PhD Level, 5 MB)

PDF

Lecture in membrane dynamics, solid state NMR and relaxation approaches (2015). (In English)

Membrane  Dynamics from NMR (PhD Level, 15 MB)

PDF

Introduction à la RMN pour les professeurs de Physique et de Chimie des Lycées et Collèges (2013). (In French)

La Résonance Magnétique Nucléaire, une spectroscopie dans tous ses états (Niveau Master, 16 MB))

PDF

Cours de RMN des liquides et des solides en Master de Biochimie Strcuturale Université de Bordeaux (2008). (In French)

Résonance magnétique nucléaire. Analyse structurale des macromolécules biologiques et de leurs assemblages (Niveau MSc. PhD., 14 MB)

Biophysics Lectures / Cours de Biophysique

Cours en Master de Chimie, Université de Bordeaux (2010). (In French)

Structure et Dynamique des Lipides membranaires (Niveau Master 2, 8 MB)

Cours en Master de Chimie, Université de Bordeaux

Peptides Membranaires
Manager Antoine LOQUET
a.loquet@iecb.u-bordeaux.fr

CBMN @ IECB

Institut Européen de Chimie et Biologie (IECB)

2 rue Robert Escarpit
Tel. : +33 (5) 40 00 30 38